MENU

OCEÁN A RIO DE JANEIRO (3/3)

• Brazília

Náš februárový výlet do Rio de Janeira a jeho okolia začal na horách. Všetci mierili do mesta na karneval, len my dvaja na túru. Ale aké krásne chvíle sme tam zažili! V neďalekom národnom parku Serra dos Orgãos sme vystúpili na horu vysokú  2 275 m.n.m  a obzerali sme nezameniteľné obrysy jedného z najkrajších miest na svete. V úplnom tichu a samote. Na druhý deň ráno sme pri teplote asi 10 ‚C zababušení v dekách pozorovali zase z inej skaly východ brazílskeho slnka. A potom sme zliezli z hôr a vhupli priamo do tej divočiny.

Do epicentra najslávnejšieho karnevalu na svete. Nedalo sa nám spať od horúčavy a nekončiacemu ošiaľu v uliciach. Atmosféra nás úplne pohltila, veď ako inak, keď karneval v Riu je 5 dní nekončiaca párty, ktorá nepretržite trvá a presúva sa celým mestom. Z jedného tancujúceho pouličného sprievodu (bloco) sme plynule prechádzali do ďalšieho, jednu karnevalovú noc sme sa dokonca ocitli priamo v sambodrome so školou samby :) Energiu sme dopĺňali obrovskými porciami acaí alebo drobnými brazílskymi kávičkami. Boli sme súčasťou jedného milióna turistov, z ktorých určite ani jeden nikdy nezabudne na karneval v Rio de Janeiro. Štyri dni a noci v uliciach Ria v pouličných sprievodoch a jedna noc v sambodrome boli nádherné, nezabudnuteľné, divoké, ale každým dňom sme vládali menej. Aj mesto sa pomaličky upokojovalo, začali premávať autobusy, otvárali sa obchody. Ľudia sú stále vysmiati, ale je cítiť ich vyčerpanie a únavu. Karneval dá zabrať :) Presne tak sme to cítili aj my. Fyzická aj psychická únava, pretlak emócii, zážitkov, šialenej karnevalovej energie.  Odchádzame z centra Ria na pokojnejšie miesto. Oddýchnuť si, absorbovať tie všetky živé spomienky. V duchu slov z Tripadvisoru “Great spot in Rio away from the crowds,” vezieme sa asi hodinu autobusom do mestskej časti Recreio. Cestou míňame najväčšiu brazílsku favelu /slum/ Rocinhu, ktorú sme s wé navštívili pred niekoľkými rokmi.

V Recreio je nádherne, je to raj surfistov. Felipe – ako inak vysmiaty surfer, ktorý pomáha v hosteli, nám od prvého dňa púšťa z youtube slovenský hip hop. Keď nás v jeden deň pozdraví po slovensky „dobré popoludnie“ až sa mi podlamujú kolená :) Najväčším pokladom v blízkosti je chránená prírodná oblasť Grumari s nádhernou plážou. Neďaleko Grumari  sa nachádza ďalšia čarovná pláž, Prainha. Sú tie najkrajšie v celom okolí Ria.  Celé je to ako iný svet. Piesková pláž, z ničoho nič obrovský balvan, na ktorý sa dá vyliezť, malé ostrovčeky na horizonte, vôkol príroda s tropickou vegetáciou… Vo vlnách sa trochu bojím plávať, a tak z plytšej vody obdivujem divoké surferské kúsky. Všetci vôkol sú usmiati, opálení, veľká pohoda. Vidíme mamu ako malého syna učí chytiť tu správnu vlnu. Prichádza skupinka mladých kamošov s pestrofarebnými surfmi. Smejú sa, zapozerajú sa na oceán, potom sa  prežehnajú a vrhnú do vĺn. Sila, dobrá energia, krása, sloboda. Všetko to tu je. Aký vzdialený mi tu pripadá náš slovensky svet. Chcela by som tu medzi nimi ostať dlhšie…

Nikdy nezabudnem ako počas tropických večerov Filipe s kamošmi sledoval s brutálnym nadšením videá amerických snowboardových freeriderov z Aljašky :)

Ďalšie kúsky nášho februárového výletu v Rio de Janeiro  :)